jump to navigation

Västergarn: Dag 2 fredag, juli 13, 2007

Posted by Mig själv in Blandat, Västergarn.
trackback

Idag har det inte hänt så värst mycket. Hittade stoooora ben som troligtvis tillhört en ko; kotor, käke med bevarade tänder, rörben, revben… och ännu mer fiskben. Ja, just det ja. Hittade även ett fågelben.

Vår fyndlista hittills:

En ****** massa ben. Nio djurarter representerade för tillfället.
Fem små objekt som ser ut som mynt. Johan väntar på svar från vår myntexpert på institutionen i Stockholm.
Någon sorts hänganordning för vågskålar.
Båtnitar.
En träpärla!

En stenkonstruktion uppenbarade sig. Stor och rund. Det måste vara en brandgrav, tänkte jag och suckade uppgivet. Jag hade inte kommit hit för att gräva brända ben; det har jag redan gjort två gånger på Lovö. Jag ville ju gräva fram ett skelett… som sagt, en brandgrav är det nog. Men det får tiden utvisa.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Kommentera

